donderdag 11 september 2008

Ilse's eerste schooldag.


Mijn dag begon al goed, toen ik mijn wekker afdrukte voor de eerste keer. Je kon bellen naar radio Donna, met voorstellen voor hun laatste uitzenddag. “Peter Van de Veire ontvoeren, Donna gijzelen, de deur barricaderen, …” Ik ging eraan in mijn bed, wat voor voorstellen dat David allemaal te horen kreeg!

Maar bon, uiteindelijk toch tijd om op te staan. Na een ‘stevig’ ontbijt en een kwartiertje in de badkamer sprong ik op men fietsje. Man! Wat een druk verkeer is het geworden aan het station van Duffel! En dan was het school al bezig hé, toen ik daar passeerde. Auto’s die overal rijden waar ze niet mogen komen, niet uitkijken voor fietsers (vica versa). Ik belande uiteindelijk toch nog levend op de Hondiuslaan, op naar Jasna die zich waarschijnlijk al af vroeg waar ik bleef.

Aangekomen op school was het leuk om al onze klasgenoten eindelijk nog eens te zien. Spijtig genoeg was niet iedereen meer aanwezig… Iedereen was goed op tijd (buiten enkelen, hé .....?). En we namen onze vertrouwde plaatsen, vanachter in de aula, in beslag. We hoopten allen vurig dat we allemaal in dezelfde klas bleven zitten. Toen ze vermelden dat er dit jaar weer drie studentencoaches waren, sprong ons hartje al in de lucht.
Na een hele boel uitleg i.v.m. brandveiligheid, reglement, ... kregen we eindelijk de klas verdeling te zien. De klassen klopten nog. Jeej, iedereen blij. Behalve ik. Ik zag mijn naam niet! Daar wassek toch eventjes niet goed van!
Uiteindelijk bleek het een klein misverstandje te zijn, ik was wel degelijk ingeschreven. Ze waren mij waarschijnlijk gewoon vergeten op de lijst te vermelden. Ik zit dus samen met mijn vriendjes in de C klas! Fioew…

Na de hele uitleg zijn we nog snel een broodje gaan eten, ik geraakte anders niet heel thuis denk ik. Honger!
Onderweg zijn we nog bijna omver gereden door een grote tractor en door zo’n hele groep wielerterroristen. Maar mijn eerste dag heb ik voor de rest toch met glans overleefd!

Vanaf volgende week vertrek ik voor 4 weken op stage, hier in Duffel.
Moet ik eindelijk eens niet zo ver gaan!

En waarschijnlijk ook niet zo vroeg opstaan, aangezien ik in het dagziekenhuis sta.. =)
Aan allen die al school hebben of er nog aan moeten beginnen: veel succes en plezier in jullie nieuwe schooljaar!
Ine, jij ook veel succes morgen. Voor jou is die eerste schooldag nog erger als voor mij!
[Ilse]

1 opmerking:

Anoniem zei

Wie komt er nu te laat op een eerste schooldag *engelgezichtje*

Sanne