dinsdag 23 september 2008

Neem de trap en leef langer

Wil je langer leven? Neem de trap in plaats van de lift. Het sterfterisico neemt met 15 procent af als er elke dag van de treden wordt gewandeld. Dat blijkt uit een onderzoek aan de universiteit van Geneva.

Voordelen
77 werknemers dienden gedurende drie maanden lang elke dag de trap te nemen. Niet alleen was dit heilzaam voor hun gewicht. Ook voor hun bloeddruk, longinhoud en cholesterolgehalte bleek de trap een ideale trainer. 'Het gebruik ervan is een uitstekende en eenvoudige manier om dagelijks de fysieke activiteit te verhogen', aldus de onderzoekers.
Ik zal morgen maar de trap nemen naar het derde zeker? =P
[Ilse]

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik neem elke dag minstens 4 keer de trap als ik stage heb.. Flink e

komt wel omdat die stomme lift er altijd een half uur over doet maar dat zijn details

Anoniem zei

mooie site, ik zie dat jullie ook supporter bent van Andreas Thorkildsen ; mooie foto's op je blog, je kan ook de site en video van de clinic in Dilbeek van Thorkildsen bekijken op deze site
http://timothyherman.skynetblogs.be
Kijk op deze blog begin september
groetjes

Anoniem zei

Ha, ik het daarnet de trap ipv de roltrap naar het station genomen! ^^ Goed van mij!

Anoniem zei

Tinne, uw vrienden stonden op de roltrap, dus wij leven nie langer.. Wa gaat ge dan aanvangen met uw "extra tijd"? :-p