vrijdag 12 september 2008

Ine haar eerste schooldag...

Gisteren was het Ilse haar beurt, vandaag die van mij...
Al ben ik iets minder enthousiast dan zij. Aangezien Ilse terugkeerde naar haar vrienden, moest ik afscheid nemen van de mijne. Ik blijf dan wel op dezelfde school, ik veranderde van departement (handelswetenschappen & bedrijfsmanagement - denk ik) en dus ook van campus.
Vandaag was het dus onthaaldag voor de eerstejaartjes, waar ik dus opnieuw bij hoor.
Eén woord: geeuw!
De woorden die voortdurend door mijn hoofd gingen waren: been there, done that!
Toledo gebruik ik al een heel jaar en in de biblitoheek heb ik ook al ettelijke uurtjes doorgebracht. Ik geloof zelfs dat het voor de nieuwkomers ook niet bepaald boeiend was, aangezien het ook allemaal in een boekje stond samengevat.

Vrienden heb ik nog niet echt. Wat wel normaal is zeker?
Er was 1 meisje waar ik best wel mee zou overeenkomen, en we hadden dan ook al een babbeltje gedaan. Maar uiterààrd zit zij in een andere klas. Ik denk dat zij het ook wel jammer vond dat mijn naam werd afgeroepen en de hare niet.
Anyways...
Maandag heb ik als eerste vak redactietechnieken: ben eens benieuwd!

Voor mij is het gewoon aanpassen omdat het voor mij nieuw is, maar tegelijk ook niet. Het was vooral raar om naar school te moeten zonder mijn vrienden van voordien, om van ver te moeten wuiven naar mensen waar ik anders samen les mee had, om rond te lopen in een gebouw dat ik op mijn duim kende en te beseffen dat ik daar nog amper zou komen...
Ik mis de vrienden uit LSO, en stiekem hoop ik dat dat wederzijds is. Een klein beetje dan toch...

Alle dingen moeten wennen zeker?
En inderdaad, angst & twijfels kunnen overwonnen worden... Dat moet mijn nieuw motto worden dit jaar, ik zal het nodig hebben.

[Ine]

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Go Ine, go Ine!

*zwaait met cyberspandoek*

Ge gaat dat goed doen!

x

Anoniem zei

Gewoon er voor gaan :) En verwachtingen niet al te hoog zetten, dan kan het enkel meevallen ;)


Dorien.

Anoniem zei

Da lukt wel!
Da's normaal int begin hé en wie wilt er u nu ni als vriendinneke? ^^
x