donderdag 22 mei 2008

Brr! Spinnen


"De Belg heeft het niet begrepen op spinnen.

Twee Belgen op tien vinden spinnen onhygiënisch, zeven Belgen op tien ervaren spinnen als beangstigend en bijna één Belg op tien heeft ooit in zijn leven te kampen met een ware spinnenfobie. Op internationaal vlak liggen deze cijfers veel lager, wat ons, samen met de Nederlanders, echte angsthazen maakt als het op spinnen aankomt.
Dat blijkt uit een onderzoek dat Koen Van Keer van de Belgische Arachnologische Verenging ARABEL en professor Paul Verhaeghe van de Universiteit Gent uitvoerden bij mensen uit 31 landen."

Dit staat te lezen op de site van HLN.
(voor het volledige artikel: klik HIER)

Ikzelf ben ook een MEGA angsthaas als het op spinnen aankomt.
En niet gewoon van "Ieuw, een spin", nee, serieus bang!
Als ik een spin zie verstijf ik volledig. Ik ben altijd blij als mijn Florrekat in de buurt is om met die vieze vuile 8-poters korte metten te maken! Ne links, ne rechtse en gedaan me klappen!

Het grootste deel van het jaar zijn die beestjes talrijk aanwezig (op de winter na) en dan is het voor mij echt een hel om het tuinhuisje binnen te gaan. Ik kijk eerst of er geen webben hangen voor de deur (want 't is echt eng om daar door te lopen) en als er hangen worden die vakkundig door mijn rechtervoet verwijderd.
Als ik dan binnen ga gebeurt dat opnieuw: kijken en verwijderen.
's Nachts laat ik mijn fiets gewoon buiten staan, ik waag me er niet aan om in het donker het hol van de leeuw (lees: spin) binnen te gaan. No way!

I know, I know, spinnen doen niets (een doorsnee spin dan toch) en ze zijn goed voor de natuur. Bla bla bla...
Hoe verder ze uit mijn buurt blijven, hoe beter!

Ik heb opzettelijk geen foto aan dit artikel toegevoegd, ik zou niet willen dat ik niet meer op onze weblog durf te komen! :-)

[Ine]

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb er gisteren nog eentje heel beleefd plat getrapt in de badkamer, die dacht er ook eventjes van onder te muizen..

Maar dat is buiten Mega Ilse gerekend! ^^

Anoniem zei

Over 2 weken in het weekend hing er zo een toch wel een vieze spin vlak boven hoofd als ik wakker werd zeker.. Eerst besefte ik het niet goe maar toen ik het besefte heeft heel onze blok het toch gehoord denk ik=D Ik heb ze dan maar vakkundig opgezogen met de stofzuiger, en ja, ik weet dat die daar teruguitkruipen maar het is het gedacht dat telt eh:) en stel u voor da ik die zou platmeppen als die aan het plafond zou hangen en dan op mijn bed vallen zeker.. NO WAY:)

XX
Sanne

Anoniem zei

Gistere wilde ik mijn kleren van de wasdraad gaan halen. Ik was rustig bezig toen ik ineens een spin op een wasknijper zag zitten. Ik zat er vlak bij met mijn hand. Nog nooit zo snel achteruit gesprongen ze!!!! Ik heb ze proberen plat knijpen met een wasknijper maar wegens te grote schrik om echt in de buurt te komen is ze ontsnapt door haar te laten vallen... :(

Anoniem zei

Waar ik tegenwoordig ook het vliegend schijt van krijg zijn die dikke bromvliegen! =O