woensdag 21 mei 2008

Klassen in beeld

Zie hier de reden waarom ik heel weinig tijd had de voorbije 2 weken. Eén van de redenen...

Vorige week donderdag en vrijdag en de week daarvoor op dinsdag en woensdag had ik SCE-dagen. SCE wilt net zo veel zeggen als: Sociaal Cultureel Engagement. En dat draait dus allemaal om "diversiteit".
Op dinsdag kregen we eerst veel blablabla en daarna moesten we in groepjes een klas gaan observeren. Het was dan ook de bedoeling dat we op donderdagnamiddag een leuke activiteit deden met ons klasje en op vrijdag moesten we ons "muzisch product" voorstellen.
Woensdag moesten we een hele dag workshops volgen, verspreid over heel Mechelen.
Mijn haltes waren: Meldpunt Racisme, moskee Al Buraq, De Keeting & Buurtsport Mechelen.
Pluspunt? Het weer!! Het kleurtje dat ik nu heb, heb ik zo goed als helemaal aan de SCE-dagen te danken: veel wachten, veel terrasjes doen, veel fietsen van hier naar daar.

Anyways,
de klas die ik en mijn groepsgenoten toegewezen kregen was er eentje op Coloma.
Allemaal lieve, toffe en enthousiaste kinderen in die klas!
Er was zelfs een meisje dat bij de uitdaging "om ter langste kledingketting" absoluut wou winnen en dan maar gewoon al haar kleren in de strijd gooide. (en natuurlijk kwamen op dat moment onze docenten net langs...)
Toffe namiddag!

En ons project 's anderendaags...
We dachten aan "Ieder zijn verhaal". Elk kind heeft zijn eigen verhaal, maar ook elk kind speelt zijn rol in het verhaal van de klas. Dus besloten we om een groot boek te maken.
We maakten van elke leerling een grote collage (ja, daar kroop dus al mijn tijd in ;-)) en bundelden die tot een collage.
Misschien volgen daar nog wel foto's van.
Die eindproducten moesten we dus vrijdagnamiddag voorstellen aan onze docenten, directies van de scholen, "pers" en "politici".
GVA daagde op en maakte de toffe foto voor het artikel, HLN stelde aan één groepje snel enkele vragen en dan verdween die journalist al met de noorderzon.
Verder zouden normaal Caroline Gennez komen (want: schepen van onderwijs - maar zij stuurde zelfs haar kat nog niet) en de schepen van diversiteit, Salmi.
Die laatste is wel komen opdagen, waarschijnlijk vond die minder snel dan zijn collega een excuus...

't Was tof,
maar liever niet opnieuw (of dan toch niet zo vlak voor de examens)

[Ine]

1 opmerking:

Anoniem zei

Lig hier strijk vant lachen, de enigste 2 met ne smile tot aan hun oren die er opstaan is ine en de jelle. GOED bezig.