vrijdag 30 mei 2008

't Kind moet een naam hebben he...

Ik vind Beau een ongelooflijk mooie naam.. Maar de combinatie met de achternaam moet ook nog klinken, uiteraard.

"Het tijdschrift 'Over Taal' ging op zoek naar de grappigste combinaties van voor- en achternaam. Wat dacht u van Donald Duk, Ko Mies of Sytze Vliegen? De winnaar van de wedstrijd is Beau Ter Ham. Zijn voornaam betekent "mooi" in het Frans, maar als je zijn volledige naam uitspreekt, is het resultaat minder fraai. De tweede prijs gaat naar de muzikaal geïnspireerde ouders van Sido Sol (si-do-sol) en haar broer Remy (re-mi-sol). De derde die het tijdschrift bekroonde, was Dick Backes, wellicht niet toevallig een Nederlandse verkoopdirecteur."

Van: HLN.be

Maar er lopen nog vreemdere namen of combinaties rond...
Google bracht me bij een artikeltje van 'Over taal' waarin enkele combinaties van voor- en achternamen worden opgesomd. Of de combinatie van de familienamen bij koppels. Dat geeft enorm grappige combinaties!
Zoals daar zijn: Meugens-Neuken (op z'n Limburgs: Mag ik 'ns neuken), Bloemen-Vaes, Billen-Uyttebroeck (in combinatie met een kledingszaak), De Roo-De Ridder, De Vlaeminck-De Waele (hebdem? hebdem?).

Ik ben zeker dat jullie nog toffere namen kennen, dus ik zou zeggen: Laat jullie vollédig gaan bij "reacties"!

Cheerio!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn broer kent een jongen en die noemt: Ribbe de Bie

Anoniem zei

Mona Toet en Meta Don zijn ook wel grappig.

Anoniem zei

of de combinatie van Mario Been en Leo Beenhakker?