vrijdag 29 februari 2008

Nieuw wielerseizoen

Driewerf hoera!
Het nieuwe wielerseizoen is eindelijk begonnen!
Helaas zullen daar ook wel weer een hoop dopingperikelen bijkomen (al lijken die nooit te stoppen).

Doping hangt als het zwaard van Damocles boven de pracht van de sport. Als je tegen iemand die niets van wielrennen kent dat woord nog maar uitspreekt volgt er gegarandeerd een hele discussie over "och, die mannen pakken toch allemaal!".

En waarom denkt iedereen dat ze allemaal pakken? Omdat onze maatschappij heel goed lijkt te zijn in hokjesdenken, mensen over dezelfde kam scheren, veralgemenen, pessimistisch zijn, doemdenken,...
Oké, er zijn al veel renners gepakt, maar ga eens na hoeveel profrenners er zijn en vergelijk dat met het aantal profrenners die in de kranten verschijnen, de meerderheid is nog steeds clean. Ik dacht trouwens ook dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen? Maar dat telt duidelijk niet in het wielrennen...

Overal wordt er gepredikt dat iedereen een tweede kans verdient, zelfs de zwaarste criminelen.
Maar ohh wee als het een wielrenner is die ooit gepakt is geweest, dan heb je afgedaan en moet je zelfs niet denken aan die tweede kans "die iedereen verdient".

Wat ik nog het ergste vind is die load of crap die Tom Boonen over zich heen krijgt.
Tom is echt mijn wielerheld en dat is absoluut niet enkel omdat hij er enorm goed uitziet.
Hij is gewoon enorm getalenteerd. Maar het probleem ligt de laatste 2 jaar bij de media!
De ene dag wordt hij verheven tot een 'godheid' (bvb.: "Tom Boonen schenkt de opbrengst van zijn eerste stripverhaal aan revaliderende kinderen") om dan de volgende dag te worden zwartgemaakt ("Tom Boonen heeft relatie met 16-jarig meisje"). Ik heb me er echt te pletter aan geërgerd!
Ik vind dat alle mensen die commentaar geven op Tom Boonen - op privézaken die zelfs helemaal niets met het wielrennen te maken hebben - er maar eens zijn palmares moeten naastleggen. Hij verdient veel meer respect dan dat hij nu krijgt.

Het moest me van het hart. ^^

Anyways,
nu zaterdag: de Omloop Het Volk!
Ik hoop op een Quick.Step-treintje en dan een lekkere sprint (héérlijk!) !!!
Op zondag volgt dan meteen Kuurne-Brussel-Kuurne,
heerlijk wielrenweekendje dus...


[Ine]

Geen opmerkingen: