donderdag 6 maart 2008

Whiiee ??!! (Ilse)

Amai men fles!
Vandaag de eerste les Ethiek en Filosofie..

Ethiek: wij zaten natuurlijk met ons klaske -as usual- mooi vanachter in die aula. Lap, de laatste drie rijen vlogen naar voor! Na een beetje geschuifel belanden we met een paar op de 5de of 6de rij.
Die leerkracht, die heeft volgens mij al alle mogelijke beroepen uitgeoefend: leerkracht godsdienst, seksuologe, ethische bemiddelaar in ziekenhuizen en rusthuizen en nog van dieje zever.. Het is trouwens qua manier van denken ongeveer dezelfde persoon als onze leerkracht godsdienst in het middelbaar. (Iedereen mag zijn mening uiten, maar pas op als het niet overeenkomt met die van haar!!)
Ik had haar al na 10 minuten afgeschreven als nen dikke nek! (letterlijk en figuurlijk)
Ze vloog er al direct in met een casus enal (maar kgaan hier nu niet beschrijven waarover, want dan heb ik nul zei ze.. =D) Die spreekt dus ook iedereen aan in de aula enal, maar das zo'n heel directe.. Ik zou er al bijna schrik van krijgen!
Haar aanpak had wel twee voordelen: ik heb geen tijd gehad om te geeuwen en die twee uren vlogen voorbij (zelfs zonder pauze!).
Na de les, tijdens de middagpauze, had ik toch wel eventjes een moment nodig om te bekomen.

Filosofie: Naar deze lessen was ik echt benieuwd. Ine, gij zei mij dat dat heel saai was bij jullie en dat die lessen nooit to the point kwamen, maar iemand van het tweede jaar in onze klas zei dat het heel tof was vorig jaar bij ons.. En eerlijk toe gegeven, ze had nog gelijk ook!
Die leerkracht mag dan misschien wel ne priester zijn, het is percies ne stand-up comedian gelijk die vanvoor staat! Als ze een award moesten geven aan de leerkracht met de meeste lichamelijke expressie... =D
We hebben in die eerste les ook al een paar filosofen gezien, maar zo meer van de beginselen denk ik. (Niet, Sanne? =D)
Op een bepaald moment zei hij: "Ik doe nog die twee bladen en ik pauzeer dan wel eventjes." Ik lag bekanst van mijne stoel vant verschieten dat die les al halverwege was..
We gaan der misschien ons peren nog mee zien, maar ik denk wel dat zijn lessen heel boeiend gaan zijn. Ik kijk al uit naar de volgenden!


Zow, een klein verslagje van een klein dagje..
Ik ben btw ook nog naar de dierenarts geweest vandaag, maar dat is niet interessant waarschijnlijk.. =D

Dikke kus, Ilse. x

1 opmerking:

Anoniem zei

Trek het je niet aan, Ilse. Ik krijg ook ethiek van een halfgaar taart, dus die docenten ethiek zijn gewoon een geval apart :p