zaterdag 5 april 2008

Borat

"Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan"

Met?
Sacha Baron Cohen, Ken Davitian en een hoop willekeurige slachtoffers (die daar achteraf gezien niet allemaal even gelukkig mee waren)

Over?
Borat Sagdiyev, een Kazachse reporter die op ontdekking gaat in de Verenigde Staten samen met Azamat Bagatov, de regisseur van dienst. Dit alles in opdracht van de Kazachse overheid.

Gekeurd?
Ik vrees dat ik niet bepaald mee ben met de hele rage die ontstond rond deze film. De film duurde mij veel te lang, de grappige delen lagen echt té ver uit elkaar! Sommige dingen waren echt zo grof dat ik er niet om durfde lachen (het lieve Joodse echtpaar bvb). Maar de ware aard van de Amerikanen kwam wel bovendrijven (dan denk ik aan de scene in de rodeo).
En wat mij betreft krijgt hij ook de award voor meest idiote filmtitel. ^^

2 opmerkingen:

Laura zei

Ik was op voorhand niet zeker of ik dit wel leuk zou vinden, aangezien ik komedies vaak nogal rap vulgair vind uitvallen. Die veel te lang gerokken naaktscène (je weet wel, dat naaktgevecht :p) stak me dan ook serieus tegen. Voor de rest heb ik me echter kapot gelachen met Borat. Die film steekt gewoon vol met hilariteiten. Ik snap best wel dat sommige mensen problemen hebben met bepaalde "over the top" situaties, maar zelf ben ik van oordeel dat je met alles en iedereen mag lachen, zolang het opzet niet van slechte aard is. En aangezien Sacha Bron Cohen zelf een jood is, denk ik niet dat hij zo antisemitisch ingesteld is. ;)

Anoniem zei

Dit vond ik nu eens echt een film die het bekijken niet waard was =$