zondag 6 april 2008

Poltergeist

Met?
Craig T. Nelson, Heather O'Rourke, e.a.

Over?
Vraagt deze film dan nog om uitleg?
Allé vooruit dan maar! ;-) Men neme een gezin met 3 kinderen, een groot huis en enkele klopgeesten... Zo duidelijk?

Gekeurd?
Waar I Know Who Killed Me & het slot van Linkeroever nog balanceerden op de rand van het belachelijke is deze echt helemaal over die rand gevallen! Ik vind deze film telkens ik hem zie gewoonweg hilàrisch. Er is één scene waarbij hij me telkens liggen heeft: de scene van het zoontje die verrast wordt door de enge clownspop. Maar als hij dan met al zijn macht die pop in elkaar begint te rammen is het effect van het verschieten snel uitgewerkt en moet't plaats ruimen voor enkele luide lachsalvo's!
Toch is de film een aanrader voor een echte filmmarathon, gewoon omdat hij er zo over is dat hij uitzonderlijk grappig is!

3 opmerkingen:

Laura zei

Hilarisch? :s Ik vind dat deze film - gemaakt in een periode waarin er nog geen deftige special effects voorhanden waren - nog zeer goed overeind blijft staan als thriller. Wat stompzinnige films als "Saw" en al de vervolgen daarop proberen te verwezenlijken met allerlei bloederige scènes, weet Poltergeist te bereiken puur op basis van atmosfeer. Tuurlijk, het ziet er soms wat amateuristisch uit, maar je moet zo'n films nu eenmaal in hun tijdgseest bekijken.

Anoniem zei

Om mijn professionele (hehe) mening eens te geven.
(Ik ben niet zo te vinden voor horros, even terzijde..)
Bij Saw kruip ik geregeld weg achter een aantal kussens en bij Poltergeist was dat niet echt het geval..
Maarja, hangt af van ieder zijn mening natuurlijk. =D
Saw ga ik niet zien voor mijn plezier.. =P

Anoniem zei

Ik weet nog dat we de eens gezien hebben tijdens een filmavondje en dat echt niemand die film eng vond =D

Ellen was zelfs in slaap gevallen tijdens de film =D