vrijdag 4 april 2008

Linkeroever


Klik op de afbeelding voor de trailer.

Aangezien de nichjes een hoofdrol vertolkten in deze film (lees: figureerden, muaha!) moest ook Linkeroever gewikt en gewogen worden...

De film gaat over een loopster, Marie (Eline Kuppens), die eventjes op hold wordt gezet. De film draait letterlijk om het zwarte gat dat daarop volgt...
Marie trekt in bij haar vriendje Bobby (Matthias Schoenaerts - habba! habba!) op Linkeroever. In het appartementsgebouw waar hij woont gebeuren vreemde dingen. Marie gaat op onderzoek!
En natùùrlijk is dat een onderzoek dat gedoemd is te mislukken, hoe kan het ook anders?

Weeral een film die me teleurstelt met zijn slot... Zonde!

Pluspunten: acteerniveau was oké (al ben ik nooit echt fan geweest van Sien Eggers in 'serieuze' rollen), Bobby zijn lichaam was méér dan oké, karakterisering van de personages tijdens de eerste helft van de film zit snor en ook de fotografie zit goed.
Minpunten dan? Die zitten samengebald in het laatste deel van de film! Je ziet al van ver komen wie de slechterikken zijn en wie de goeie zijn. Het einde van de film is zo over the top dat het nét niet lachwekkend is! Moet ik meer zeggen dan: een overbehaarde knie en wezens à la Aliens?

Is de film een aanrader?
Op één of andere manier toch wel ja, en dat is dan niet alleen door Matthias die meermaals zijn kleren uitdoet :-p
De eerste helft van de film is echt wel goed, tegen het einde aan raad ik je aan om je emmer popcorn te gaan bijvullen ofzo ;-)


[Ine]

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik volg je volledig in die mening Ine!

Ik heb jullie wel niet gezien =( Enkel salome en cedric.. =(

Anoniem zei

Ja vwala, ik ook! Ik Salome en dieje Stijn..
Ma ik vond het ook, het einde was té en toch is ht een aanrader.

Anoniem zei

Jep, Ine zit er boenk op met haar 'recensie' =D.
Wat een seksscènes btw! =O Dat ging mijn petje toch wel even te boven!

Ine, je bent wel mijn mopje van de avond vergeten.
Wanneer je nog eens naar de utopolis gaat moet je eens op je ticketje kijken. Daar staat de afkorting JIND op, en Ilse heeft daar heel spontaan 'Jasna Is Niet Drachtig' van gemaakt! (Gni..gni..)

Laura zei

Nog niet gezien, maar wel van plan. :)