dinsdag 8 april 2008

Wielert(oe)(erro)risten

U kent ze allemaal wel: mannen (en vrouwen misschien) in flashy en strakke pakjes. Ze rijden overal waar ze niet moeten rijden en meestal rijden ze ook nog met veel te veel!
Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn natuurlijk.. Ik hou ook wel van een namiddagje op de fiets, maar niet tegen 90 km/uur.

Daarstraks heb ik mij toch wel een kriek gelachen. Rijden ze hier weer voorbij: 1/3 op de baan, 1/3 op het fietspad en 1/3 op het voetpad. Ons voetpad is misschien net geen 2 meter breed, en dan proberen ze het toch om daar met z'n vijven naast elkaar door te rijden.
Wat zij blijkbaar niet wisten (of toch al 1 ervan), is dat er een paaltje staat op het einde waar het voet- en fietspad terug samenkomen.
Zit ik rustig naar 'Sara' te kijken, wordt ik teneerste al opgeschrikt door hun geroep (wat een lawaai hebben die mannen niet bij zeg!) en daarna door het droge geluid van dat paaltje dat tegen de grond gaat. Blijkbaar was dat paaltje niet het enige wat tegen de grond ging.
Toen ik rechtstond om eventjes 'ramptoeristje' te spelen lag er zo'n 7 meter verder (van dat paaltje) zo'n 'coureurke' tegen de grond.
*Ilse ging er echt aan!*
Achteraf is er wel een ambulance bij moeten komen, maar niets ernstig. Gewoon een gebroken been denk ik. Chance voor da manneke.
Het paaltje is ook heel professioneel terug op zijn plaats in de grond gezet. Op naar de volgende die het paaltje mist!


[Ilse]

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Eige schuld, dikke buld!
Ilse, wete nog dieje keer da ik gevalle was en der int midde vant straat lag en ik opzij moest kruipe omda daar zo'n bende wielerterroriste aankwam? En geen ene dieje stopte voor mij e! Ze kwam al van ver aan en riepen 'Uit de weg!' Daar lag ik dan.. =(

Anoniem zei

Jep, dat weet ik nog.. =P

Anoniem zei

loooool


Dorien