vrijdag 11 april 2008

Texel: het verslag


Jullie zeer geliefde Ine is sinds woensdagavond al terug in het Belgenlandje, maar wegens tijdsgebrek kan ik nu pas bloggen...
Texel was echt ongelooflijk leuk!
Trouwens: het is "Tessel", en als je dan aan een Nederlander vraagt waarom ze niet gewoon "Texel" zeggen is hun antwoord 'dat bekt lekkerder'! Heerlijk he!?

Soit...
Wat stond er zoal op het programma?
Dag 1: bezoekje aan Ecomare, een zeehondenopvangcentrum. We konden daar o.a. kijken naar zeehondjes die gevoederd werden, aquaria met allerlei vissen uit de waddenzee, een ganse tentoonstelling over het eiland,... In de namiddag trokken we het wad op en geloof me vrij: DAT WAS EEN HEL! In de wind, nattig en vooral heel, maar echt héél koud! 1 van de dingen die we deden was krabbetjes vangen. En jawel hoor! Jullie favoriete blogster won de wedstrijd met glans door (bijna) 2 krabbetjes te vangen... *applaus!* (zie foto)
Dag 2: dit was de dag waar we met een grote zucht aan begonnen: een fietstocht rond het eiland! Best wel leuk uitgedraaid hoor, het leverde me enkel een pijne knie op. Onderweg stopten we op allerlei plaatsen zoals: broedplaatsen van vogels, bloembollenveld,...
Dag 3: de laatste dag, eindelijk! De vermoeidheid sloeg toe, zeker na de vorige nacht :-p
In de voormiddag gingen we lepelaars en een hoop andere vogels bespieden. We moesten ook vogels lokken met een vogelfluitje, iets dat compleet faalde bij onze groep! Na de middag gingen we varen! Jippiiiiie! Op het dek was het echt énorm koud, maar mooi!
Onderweg visten we een hoop zeebeesten op, maar wat mij het meest interesseerde: de zeehondjes die we onderweg tegenkwamen: mooi!

De saaie theoretische dingen bespaar ik jullie, die hou ik voor mijn verslag voor de docent. :-p
Meer foto's komen één van de dagen nog! En geloof mij, het is de moeite!

Mijn hoogtepunt?
Het slot van dag 2... Muziek, sfeer, drank, ambiance, goe gelachen,...
Enkel the morning after was iets minder aangenaam! ^^
(maar hey hey! Ine was niet dronken héé! Zelfs niet tipsy, voor Ilse dat er weer van maakt ;-))


[Ine]

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En jij hebt niet speciaal voor ons een zeehondje meegebracht? :p


xx Dorien.

Anoniem zei

Ine, zolang jij geen 'Hey, mijn bed draait nog'-gevoel hebt de volgende morgen is dat allemaal dik ok.. =D
(Waar is die tijd, samen in Barcelona.. =()