woensdag 30 april 2008

Ine op avontuur in de grote stad!

Ine begon weer aan een avontuur hoor, vandaag!
Bestemming: gebouwen van de VRT à Bruxelles.
Vooraf de website van de NMBS geraadpleegd en een trein richting Meiser (vlakbij dé gebouwen) leek me het simpelst...
Jawaddedadde! In Vilvoorde moest ik plots overstappen want mijn trein werd een rechtstreekse om zo verloren tijd in te halen (daar was ik vet mee jah!) dus rende ik de ziel uit mijn lijf richting spoor 4. Want dat was het spoor waar meneer de conducteur me naartoe stuurde. Ik hoorde het waarschuwende *tuuuut* en *pssshhht* van een vertrekkende trein, maar dat bleek de trein op het spoor naast spoor 4 te zijn... Mijn trein kon helemaal niet vertrekken, want ahnéééé! Als Ine eens een trein moet nemen is die natùùrlijk defect! ZUCHT!
Er schorde iets aan de bovenleiding. Toen de trein dan eindelijk verder reed bleek er ook nog iets te mankeren aan de deur.
Ken je dat geluid dat zo'n deur maakt als ze open staat? Kei-irritant...
Wel, onze trein reed tegen 5km/h richting Meiser, die deur bleef dat geluid maken en dan ging er nog voortdurend een alarm af... Man man man, je maakt wat mee, op een trein van de NMBS...
Uiteindelijk dàcht ik aangekomen te zijn in station van Meiser. 'Dacht', inderdaad, want er stond nergens een plakaatje.
Anyways...
Kom ik daar uit op een vreemde straat. Géén flauw idee in welke richting ik moest lopen, en vanwege de hoge gebouwen kon ik ook nergens een VRT-toren bespeuren.
Dan zei mijn intuïtie (en die's kei-slim!): "Ine, loop naar waar het het drukst is!"
Want ahja, da's aan een mega drukke baan hé!
Ok...
Ik daar mijn leven geriskeerd om over te steken, want hoffelijkheid ontbreekt in élke stad.
Nogmaals de omgeving afgespeurd naar de befaamde toren en wat verscheen er in mijn ooghoek?
Jaaaaa! Dan nog een crimineel drukke baan oversteken en dan kon het pas echt beginnen.

Me aanmelden bij het onthaal,
op zoek gaan naar de Donna redactie...
Dankuwel aan de uitvinder van de wegwijzertjes!

Nadat ik daar dan eventjes met Ben babbelde en mijn tekeningen afgaf,
moest ik weer aan die levensgevaarlijke opdracht beginnen.
Een station met 2 perrons. Wilde gok maken voor het juiste spoor, daar was dat stemmetje alweer: "Ine, het andere spoor dan waar je bent aangekomen, want dan rijd je terug naar van waar je kwam". Ahja! Kei-logisch natuurlijk!
Natuurlijk was er nergens een afdak te bespeuren en nog veel logischer was het dan ook dat het regende! Jippiiiie!
Dan, echt waar, mijn trein was 10 minuten TE VROEG... Heb je dat nu al meegemaakt?
Overstappen in Vilvoorde, voort sjokkelen tot in Duffel...

Over mijn avondeten wil ik ook nog eventjes kwijt:
RANZIG!
Ze zeggen dat merkproducten niet meer zijn dan hun merknaam, maar sorry, macaroni van de witte producten zou ik nog niet aan mijn kat voeieren!
Lang leve een diepvriezer, voorzien van frietjes en curryworsten...

Een vreemde,
maar uitzonderlijk leuke dag! ^^

[Ine]

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha, bangelijk! Ik ging er echt aan toen gij dat berichtje stuurde van in de grote stad! =D

Anoniem zei

Wat een verhaal=D