maandag 2 juni 2008

Ine blokt! (1)


Jawel jawel! Je voelt het overal, het hangt in de lucht!
Overal studenten met rood uitgeslagen ogen, etter in elke ooghoek, rilatine wordt massaal ingenomen... De examens zijn weer in het land!
Vandaar: Ine blokt! Hebdem? Hebdem? (blogt -> blokt)

Ma bon...
Ilse & ik hebben dus ook weer van de veig! Blokken tot we er bij neervallen.
Ilse had vandaag zelfs haar eerste 3 examens (die toch goed verliepen, niet?). Voor mezelf begon vandaag den blok.
Vandaag stonden er bij mij onder andere opvoedkunde & didactische thema's op het programma: Gilles de la Tourette, Autisme, didactische principes, werkvormen,... Didactiek had ik vandaag kunnen afronden, ware het niet dat ik één hoofdstuk kwijt gespeeld ben (uiteraard, bij mij kan er geen examenperiode vlekkeloos passeren).

In zulke situaties is het heel belangrijk om niet te stressy te worden!

Daarom serveer ik jullie nu enkele van Mrs Ine's study tips & tricks!
- Juiste voeding is heel belangrijk: I know, I know.. chocolade smaakt zo lekker, maar een appeltje is ook lekker en véél gezonder!
- Koffie is níét goed voor de concentratie (RedBull ook niet, bij de weg) en roken doe je ook beter niet *zucht*
- Neem voldoende rust (voor de luierikken onder ons: niet overdijven hé)
- Sex voor het examen zou ontspannend werken (heb ik ook maar van horen zeggen hoor...)
- Oefen! Oefen! Oefen!
- Tijdens het examen: double check kan nooit kwaad...
- Hou die zenuwen onder bedwang (om black outs te voorkomen)
- Pauzeer tussendoor (en lees onze blog!)
- GEEN medicijnen
- Kom af en toe eens buiten
- Sporten heeft een heilzame werking, durven sommige zonderlingen beweren
- Maak een tijdsplanning als dat je helpt
- Zoek een (rustige) plek waar je goed kan leren
- Indien je vitaminen bijneemt moet je daar wel tijdig mee starten, anders heeft het geen zin

Er zullen er nog wel zijn, maar tegen de tijd dat jullie dit allemaal hebben gelezen zit jullie pauze er al wel op!
TERUG AAN HET WERK, luilakken!

-Jij ook Ine, jij ook...
°Jammer!

GOOD LUCK TO Y'ALL!

[Ine]

1 opmerking:

Anoniem zei

Hehe, dit jaar kan je niet bellen naar mij he? Voor uitleg over het één oft ander.. =D
Ik mis uw telefoontjes! =(

Veel succes nichje! (en de rest =P)
x